خانه » سلامت » تناسب اندام » ترفند های ساده برای تناسب اندام و حفظ آن

خرید مانتو اداری

ترفند های ساده برای تناسب اندام و حفظ آن

ترفند های ساده برای تناسب اندام و حفظ آن

اگر خود را جزو افراد چاق یا دارای اضافه وزن می دانید بهتر است این مطلب از سایت مدل24 را بخوانید تا ما برای شما از روش ها و نکاتی ساده برای تناسب اندام و حفظ آنصحبت کنیم. برای تناسب اندام نیازی به گرفتن روش های غذایی سخت نیست و با چند نکته کوچک می توان وزن را کنترل کرد.

 

نکاتی مفید برای تناسب اندام

تناسب اندام

اطرافیان واقع بین (مانند همسر، همکار و دوستان) هم می توانند در کنترل دقیق مقدار غذای مصرفی تان به شما کمک کنند و در جهت رعایت دقیق میزان جیره غذایی تعیین شده از طرف متخصصین مشوق شما باشند و یا می توانند با ندانم کاری و سعی و کوشش در شکستن اراده و مقاومت شما در قبال خودداری تان از مصرف خورد و خوراک بیش از نیاز و مازاد بر جیره موجبات شکست شما در دستیابی به اهداف تنظیمی را فراهم کنند. دلسوزی و اظهار نظر و ابراز تاسف آنها در قبال خورد و خوراک شما علمی و واقعی نمی باشد. برای داشتن تناسب اندام برای تغییرات عادات غلط غذایی خود پاداش هایی را در نظر بگیرید و خوشحالی خودتان را با دوستداران واقعی تان در میان بگذارید.

 

نکاتی برای حفظ تناسب اندام خود

تناسب اندام

برای موفقیت های به دست آمده از اجرای برنامه کاهش وزن خود پاداش های غیر خوراکی در نظر بگیرید. غذا را طوری تهیه کنید که به اندازه باشد و بعد از مصرف چیزی بر جای نماند.برای تناسب اندام از کارد و چنگال استفاده کنید تا غذای کمتری را در مدت طولانی تری میل نمایید و سرعت غذاخوردانتان را هرچه بیشتر کاهش بدهید.برای تناسب اندام بهتر است از عادت هایی مانند غذاخوردن هنگام تماشای تلویزیون، یا و روزنامه یا قبول دعوت عزیزانی که ابراز صمیمیت آنها به صورت تعارف بیش از حد (  بشقابتان از غذاهای مختلف و لبریز نمودن لیوانتان از نوشابه ها و شربتها و تعارف شیرینیهای رنگارنگ و دسرهای جورواجور )تجلی مییابد و هوس هایی که شما را به بیش خوری وا می دارد مقاومت نموده و از تسلیم شدن در قبال  غذاهای رنگارنگ و دسرهای فریبنده چیده شده در مهمانیها قدرتمندانه سرباز زده و از یک نوع غذایی که بیشتر دوست دارید به مقدار نیازتان میل نمایید و در نظر داشته باشید لذت آنی حسرت دائمی را در پی خواهد داشت

در طول مهمانی به طرف شیرینی و شکلات و تنقلاتی که وسوسه انگیز بوده نرفته و حتی برای منزل خود نیز آنها را تهیه ننمایید عدم دیدن و دسترسی به مواد غذایی وسوسه کننده بسیار راحت تر از چشیدن آنها و صرفن ظر کردن بعدی از ادامه خوردن آنها می باشد.

تناسب اندام

برای رفع تنهایی و بی حوصلگی به جای خوردن غذا یک لیوان آب بنوشید، کتاب، مجله یا مقالهای مطالعه نمایید. یا برای پرورش ذهن و اندیشه جدول حل کنید یا به موزیک روح نوازی گوش فرا دهید.

دست نگهدارید! برای تناسب اندام جعبه شیرینی و کیک را همچنان در بسته در یخچال باقی گذارید و به جای آن چند دقیقه ای نرمش کنید، به هواخوری بروید، گلدان ها را آب بدهید، کمد لباس هایتان را مرتب کنید یا به فامیل یا دوستی که مدتهاست خبری از او ندارید تلفن بزنید. بدین ترتیب نه تنها چربی ذخیره شما افزایش پیدا نخواهد کرد بلکه قسمتی از انرژی های اضافه خود را نیز به مصرف رسانیده و سبک بارتر خواهید شد و آثار این اقدام، راحت بسته شدن دکمه شلوار یا دامن شما و نیز احساس .نشاط و شادمانی و سبک باری بیشتر از قبل می باشد

اقداماتی به عمل آورید تا گرسنگی، تنهایی، خشم، غضب، خستگی و رویدادهای ناخوشایند به حداقل برسد چون هر یک از اینها میتواند سبب پرخوری گردد. برای رفع دلتنگی و رهایی از تنهایی و افسردگی ناخواسته، جایگزین بهتری پیدا نمایید مثلا برای رفع خستگی و بیحوصلگی با گرفتن دوش به ضورت متناوب با آب سرد و گرم، شادابی پوست و روح خودتان را فراهم کنید. یا به یک موزیک نشاطآور و امیدبخش گوش دهید. در نتیجه این اقدامات، برای رفع افسردگی و تنهایی به سراغ چیپسه ، تخمه، پفک، شیرینی خامهای و بستنی نخواهید رفت.

برای تناسب اندام فقط در حال نشسته و با آرامش کامل غذا بخورید نه به صورت سرپا و با عجله.همه غذای تهیه شده را سر میز نگذارید. بهتر است به اندازهای که میخواهید صرف کنید در ظرف خود بکشید و دوباره سر قابلمه غذا نروید. اصولاً عدم تهیه غذا بیش از نیاز خود و خانواده تان هم از اسراف جلوگیری می کند و هم وسوسه زیاد از حد خوردن را موجب نمیگردد

 

 

نکاتی ساده برای خرید کردن

تناسب اندام

مقدار محدودی پول با خود برای خرید موادغذایی ببرید تا جلوی خریدهای اضافه را بگیرید. قبل از خرید کردن  نوع غذاهایی را که در هر وعده می خواهید صرف کنید از پیش تعیین کنید.سایر افراد خانواده را نیز به سالم خوری تشویق کنید. و سبد غذایی کل خانواده را سالم کنید . از میوه ها و سبزیهای تازه خریداری شده  به عنوان میان وعده استفاده کنید و سعی کنید این نوع مواد غذایی در دسترسی باشند. حداقل ۲۵۰ گرم میوه و ۵۰۰ گرم سبزیجات در طول روز تهیه و  مصرف کنید.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمامی حقوق محفوظ متعلق به سایت مدل 24 می باشد کپی برداری از مطالب تنها با درج لینک مستقیم منبع مجاز است. - طراحی شده توسط پارس تمز