دستور نان سبوس مخصوص برای کاهش وزن

امروزه  یکی از مهم ترین دغده های مردم  کاهش وزن است البته در کوتاه ترین زمان! باید خاطر نشان شد که کم کردن وزن و کاهش وزن بیش از 2 تا 3 کیلوگرم در ماه برای بدن ما مضر است. کاهش وزن وزن دلیل مهمی برای برخی سودجویان شده است که راه و روش های غیر علمی را ارائه دهند و از قبل آن کسب درآمد کنند. مهم ترین نکته در کاهش وزن این است که میزان کالری دریافتی و مصرفی شما در طول روز به یک اندازه باشد یعنی به زبان ساده تر مقداری بخورید که مطمئن هستید آن را می سوزانید. در این میان برخی گیاهان و خوراکی های طبیعی وجود دارد که شما را در این راه کمک می کند و سوخت و ساز شما را بالا می برد. برخی هم با احساس سیری به شما جلوی اشتهای کاذب شما را می گیرد.

 

نان سبوس رژیمی برای کاهش وزن

کاهش وزن
در این مطلب از سایت مدل24 برای شما عزیزان دستور یک نان سبوس دار را می گذاریم تا برای کاهش وزن  از ان میل کنید.   بعد از این که در مجله یواس ای تودی به نان سبوس مخصوص رژیم اشاره شد بسیار مورد استقبال قرار گرفت .  در این دستور تهیه نان نیاز به گیاه گل مغربی دارید. قبل از شروع کار، کمی دانه گل مغربی تهیه کنید، آنها را در یخچال بگذارید، و پیش از درست کردن نان آن را خرد کرده و خوب بسابید. ۲فنجان سبوس جو و نصف فنجان مغز گردو، دانه آفتابگردان، یا هر دو را انتخاب کنید. یک چهارم فنجان کشمش یا آلوی خشک و ۲ قاشق غذاخوری دانه گل مغربی سابیده و 2/3 فنجان آرد گندم کامل و 1/2 فنجان جو دوسر خردشده  و 1 فنجان آرد ذرت آسیاب شده و 1/2 فنجان شکر و ۱ تا قاشق مرباخوری دارچین، ادویه کلوچه سیب، یا ادویه کلوچه کدو و ۲ قاشق مرباخوری بیکینگ پودر و 3/4 قاشق مرباخوری جوش شیرین و نصف قاشق مرباخوری نمک دریای و 1 عدد سیب یا گلابی خرد کرده . 1 فنجان شیر  کم چربی یا بدون چربی و ۱ عدد تخم مرغ بزرگ و  ۳ قاشق غذاخوری روغن کنجد تصفیه نشده دانه کنجد (در صورت تمایل) .

 

طرز تهیه نان سبوس دار برای کاهش وزن

کاهش وزن

اجاق را تا ۲۵۰ درجه سانتی گراد گرم کنید و محل سینی را در قسمت وسط آن قرار دهید. و ۱۲ قالب فنجانی شکل مخصوص نان را روی سینی اجاق ردیف کرده و کاغذ مخصوص در داخل آنها بگذارید. برای نتیجه بهتر، از قالبهای نچسب بدون نیاز به کاغذ استفاده کنید.  سبوس ها را با دست خرد کنید ( ولی نه خیلی ریز). در یک ظرف کوچک، سبوس را با گردو و دانه آفتابگردان، کشمش، یا آلو و دانه گل مغربی مخلوط کرده و کناری بگذارید. در یک ظرف بزرگ، آرد، آرد جو دوسر، آرد ذرت، شکر، بیکینگ پودر، دارچین یا ادویه کلوچه، جوش شیرین، و نمک را هم بزنید. مخلوط سبوس را هم به آن اضافه کرده و هم بزنید.   سیب یا گلابی، شیر چرخ کرده، تخم مرغ، و روغن را در یک مخلوط کن ریخته، تا له شدن میوه آن را هم بزنید. این مخلوط را هم به مخلوط آرد اضافه کرده و به آرامی هم بزنید یا یکدست شود. و قالب های تان را تا لبه آنها پر کنید و کمی دانه کنجد روی آنها بپاشید. سینی را در قسمت
وسط اجاق قرار دهید و فورا دمای اجاق را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه، یا تا زمانی که نان ها قهوه ای شده یا خود را گرفته باشند، تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد پایین بیاورید.  بگذارید نانها کمی خنک شوند و بعد آنها را از قالب خارج کرده. بگذارید کاملا سرد شوند. این نانها را باید ظرف ۲۴ ساعت مصرف کنید، یا در یک ظرف در بسته در فریزر نگاه دارید. توجه: هنگام خرید غلات از روی اطلاعات روی بسته بندی آنها نسبت وزن سبوس به حجم را حساب کنید. معمولا ۶۰ گرم سبوس پا تا دا فنجان را بسته به نوع آن پر می کند. روغن کنجد در بسیاری فروشگاه های مواد غذایی و فروشگاه های هندی موجود است.
برای تنوع ۱ عدد موز یا میوه های دیگر را به جای سیب یا گلابی استفاده کنید.

 

 

 آناناس و گردو موثر در کاهش وزن

کاهش وزن

یکی از گیاه درمان گرها در کتابش گفته است که با گرفتن رژیم آناناس ۴۵کیلوگرم وزن کم کرده است. او روزی یک عدد آناناس تازه می خورد. گرچه این موضوع ممکن است اغراق آمیز به نظر آید، ولی رژیم آناناس بیشتر از آنچه که فکر می کنید مؤثر است. آناناس دارای آنزیمی به نام برو ملایین است که به هضم پروتئین ها و چربی ها کمک می کند.  گردو. ممکن است فکر کنید دانه های خشکبار، که غنی از چربی هستند، باید از برنامهٔ غذایی کاهش وزن حذف شوند. ولی تحقیق بر روی ۲۵٬۰۰۰ نفر اعضای یک فرقهٔ مسیحی نشان داد که آنهایی که آجیل بیشتر می خورند کمتر چاق می شوند. گردو غنی ترین منبع سروتونین است، که به احساس سیری کمک زیادی میکند. شاید خوردن خشکبار باعث کمتر خوردن غذا شود. البته باید گفت که  این گروه مسیحی گیاه خوار هستند و زندگی سالم تری هم دارند. معلوم نیست که خوردن خشکبار در انسان های معمولی گیاه خوار۔گوشتخوار هم وزن را کاهش دهد. ولی می توانید با خوردن روزانه مشتی گردو وضعیت خود را بررسی کنید.

 

منبع: https://model24.ir

 

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *