10 خوراکی برای افزایش وزن و تناسب اندام

چاقی زیاد یا لاغری زیاد هر دو دردسرهای خودش را دارد و همه دوست دارند به اندام ایده آل دست یابند. خیلی از افراد قصد لاغری دارند و دوست دارند کاهش وزن پیدا کنند. اما خیلی ها هم وزن کمی دارند و دوست دارند کمی تپل شوند. روشهای زیادی برای افزایش وزن وجود دارد که یکی از آنها استفاده از خوراکیهای چاق کننده است. در این بخش از سایت مدل 24 ، 10 خوراکی برای افزایش وزن را به شما معرفی می کنیم.

خوراکی برای افزایش وزن

خوراکی برای افزایش وزن

این خوراکیها هم باعث تقویت بدن شما و افزایش انرژی تان می شوند و هم اینکه به افزایش وزن شما کمک می کنند. همه اینها خوراکیهای طبیعی بوده و عوارضی برای سلامتی شما ندارند. پیشنهاد می کنیم اگر قصد افزایش وزن دارید حتما از این خوراکیها به عنوان میانوعده استفاده کنید.

خوراکی برای افزایش وزن

1- بادام

بادام یکی از خوراکی های مفید و سرشار از ویتامین های مختلف است که به سلامت جسم و روح شما کمک می کند. این خوراکی تقویت کننده بوده و افراد لاغر را چاق می کند.

تغذیه برای افزایش وزن

2- روغن زیتون

یک خوراکی برای افزایش وزن روغن زیتون است. روغن زیتون برای سلامتی شما فواید زیادی دارد. یکی از خواص روغن زیتون پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی است. به همین دلیل است که پزشکان توصیه میکنند به جای روغن مایع و نباتی از روغن زیتون استفاده کنید.

3- سیب زمینی

سیب زمینی یکی از خوراکی های چاق کننده است که منبعی عظیم از کربوهیدارات ها و مواد مغذی است و باعث چاقی و افزایش وزن افراد می شود. پس افراد چاق از خوردن آن دوری کرده و افراد لاغر به هر روشی ( پخته، سرخ کرده یا در غذا) آن را به بدن شان برسانند.

خوراکی های چاق کننده

4- لوبیا

لوبیا برای سلامتی فواید زیادی دارد. لوبیا مملو از پروتئین بوده و کالری زیادی دارد که باعث می شود انرژی شما برای کارهای سخت تامین شود. همچنین لوبیا یک خوراکی برای افزایش وزن است و اگر شما قصد چاقی دارید میتوانید از آن استفاده کنید.

5- موجودات دریایی

موجودات دریایی مانند ماهی های آزاد و تن و همچنین میگو دارای مواد مغذی مختلف مانند امگا 3 هستند. این مواد به سلامت شما و افزایش وزن تان کمک می کنند.

6- گردو

گردو در کنار فواید خیلی زیادی که برای سلامتی دارد؛ باعث افزایش وزن شما هم می شود. این خوراکی خوشمزه سرشار از امگا 3 بوده و مانع از بروز بیماریهای مختلف می شود.

راههای افزایش وزن

7- شیر پرچرب

شیر پرچرب تمام خواص شیر را دارد و گزینه مناسبی برای افرادی است که می خواهند چاق شوند. شیر از بدن در مقابل بیماریها محافظت می کند. البته کسانی که چربی خون شان بالاست نباید خیلی آن را استفاده کنند.

8- نارگیل

نارگیل یک خوراکی برای افزایش وزن است که دارای مواد مغذی بی شماری بوده و کالری بالایی دارد. همچنین این میوه فواید زیادی برای سلامت پوست و موی شما خواهد داشت.

9- موز

میوه موز یکی از خوراکی های چاق کننده است که کربوهیدرات زیادی داشته و میتواند انرژی بدن شما را در طی روز تامین کند. شما هم میتوانید آن را خالی بخورید و هم اینکه با استفاده از آن و مغزیجات یک معجون چاق کننده تهیه کنید.

خوراکیهای چاق کننده

10- دانه های مغذی

دانه های مغزی مانند تخم کتان، دانه هندوانه، شاه دانه و کنجد دارای اسیدهای چرب مفید برای بدن هستند و موجب افزایش وزن افراد لاغر می شوند. اگر خیلی لاغر هستید حتما همیشه یک مشت از این دانه های مغذی را همراه تان داشته باشید.

منبع : http://model24.ir

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *