7 روش جلوگیری از جوش زدن بعد از ورزش

بدن خیلی از ما بعد از ورزش کردن جوش می زند و این موضوع ما را بسیار آزار می دهد. ورزش کردن هم که برای سلامتی مفید است و نمی توان آن را رها کرد. پس به نظر شما چاره چیست ؟ در این بخش 7 روش جلوگیری از جوش زدن بعد از ورزش را به شما آموزش می دهیم. سعی کنید این اصول را رعایت کنید تا مشکل شما بهبود یابد.

جوش زدن بعد از ورزش
جوش زدن بعد از ورزش

جوش زدن بعد از ورزش

با 7 روش برای جلوگیری از جوش زدن بعد از ورزش در این بخش از سایت مدل 24 آشنا شوید تا از این به بعد با خیال راحت ورزش کنید.

1- در آوردن سریع لباس های عرقی

جلوگیری از جوش زدن بعد از ورزش
جلوگیری از جوش زدن بعد از ورزش

سعی کنید به محض تمام شدن ورزش لباس عرقی تان را عوض کرده و در اولین فرصت هم به حمام بروید. اگر لباس عرقی تان را دیر عوض کنید به دلیل سایش، مالش و اصطکاک بین پوست و لباس های خیس و همچنین احتمال رشد باکتری و کثیفی در بافت لباس های خیس احتما جوش زدن شما بیشتر است.

2- شستن دست قبل از شستن صورت

جوش صورت بعد ورزش
جوش صورت بعد ورزش

بعد از ورزش دست و صورت تان را با آب و صابون بشویید و همچنین قبل از صورت دست های تان را بشویید. اگر قبل از شستن صورت، دست هایتان را با دقت و با صابون نشویید، باکتری ها و کثیفی های باشگاه را به صورتتان منتقل می کنید.

3- شستن وسایل شخصی بعد تمرین

جوش صورت بعد ورزش
جوش صورت بعد ورزش

تمام وسایل ورزشی را بعد از ورزش بشویید. حوله، لباس، مت یوگا و … همگی باید تمیز شوند. محیط های مرطوب احتمال رشد باکتری ها را به شدت افزایش می دهند و شما این باکتری ها را به پوستتان منتقل می کنید. هر بار که ورزش می کنید، چند دقیقه برای تمیز کردن مت خود وقت صرف کنید. حوله ها و لباس های خیس و عرقی را بلافاصله در سبد لباسهای کثیف بیندازید یا سریعا آن را بشویید.

4- شستن صورت قبل از ورزش

جوش صورت بعد ورزش
جوش صورت بعد ورزش

قبل از ورزش کردن هم باید صورت تان را بشویید. چون وقتی در حین ورزش عرق می کنید و صورتتان را پاک می کنید، بدون اینکه بخواهید تمام آرایش، چربی، کثیفی و پوست های مرده ی اضافه را به درون منافذ پوست فرو می کنید و باعث جوش و آکنه می شوید. اگر شیر آب در باشگاه نیست میتوانید از دستمال مرطوب کننده استفاده کنید.

5- استفاده از هدبند در حین ورزش

جلوگیری از جوش زدن بعد از ورزش
جلوگیری از جوش زدن بعد از ورزش

برای جلوگیری از جوش زدن بعد از ورزش از هد استفاده کنید. حتی اگر همیشه صورتتان را قبل از ورزش می شویید، نمی توانید جلوی آمدن مواد شستسشوی مو به صورتتان را بگیرید. نرم کننده ها، ماسک مو، ژل و باقی موادی که به موهایتان زده اید برای پوست صورت مضر هستند و می توانند PH پوست را به نوعی تغییر دهند که موجب بسته شدن منافذ آن و در نتیجه جوش زدن شود.

6- تمیز کردن وسایل ورزشی قبل استفاده

جوش زدن بعد از ورزش
جوش زدن بعد از ورزش

قبل از استفاده تمام وسایل ورزشی مثل دمبل و … را بشویید. از اسپری های پاک کننده موجود در باشگاه یا دستمال های مرطوب پاک کننده استفاده کنید و قبل از استفاده از هر وسیله ای آن را پاک کنید. با حوله شخصی تان این کار را نکنید. حتی اگر شلوارتان کوتاه است میتوانید زیرتان هم یک پارچه بیندازید.

7- پوشیدن لباس های سبک و گشاد

جوش زدن بعد از ورزش
جوش زدن بعد از ورزش

اگر کمر، سینه و باسن شما جوش میزند ممکن است بخاطر ساییده شدن آن توسط لباس باشد. همچنین کشیده شدن آکنه ها به لباسهای شما قطعا موجب بیرون ریختن آن ها می شود و وقتی عرق را با لباس های تنگ و چسبان همراه می کنید این ساییدگی را بدتر می کنید.  پس سعی کنید لباس های تنگ را حین ورزش استفاده نکنید تا پوست تان به آن ساییده نشود. همچنین لباس تنگ پوشیدن باعث بیشتر عرق کردن شما میشود و عرق هم که یک علت اصلی جوش زدن بعد از ورزش است.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از سایت مدل 24 تقدیم کردیم بهره کافی را برده باشید. سعی کنید قبل و بعد ورزش برای 2 دقیقه هم که شده دوش بگیرید تا عرق ها از بدن شما پاک شده و روی پوست تان نمانند.

منبع : http://model24.ir

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *