اصول داشتن اندام متناسب با قدتان را بدانید

امروزه زنان و مردان برای بدست آوردن اندام متناسب از هر راه و روشی مثل ورزش و انواع پرهیزهای غذایی استفاده می کنند. داشتن اندام متناسب اصول ساده و مهمی دارد که ما در این مطلب از سایت مدل24 از اصول داشتن اندام متناسب برای شما بیشتر صحبت می کنیم.

چگونه اندام متناسب و وزنی متعادل با قد داشته باشیم؟

اندام متناسب

اگر دارای وزن مطلوب هستید و از تناسب اندام خود رضایت دارید، با کنترل تغییرات وزن در پایان { هر هفته و تعدیل و تغییر مقادیر غذاهای خود در هفته آینده وزن ایده آل خود را سال ها ثابت نگه داشته و با ایجاد تعادل بین انرژی دریافتی از طریق گروه های متنوع غذایی (سبزیجات و میوه ها، نان و غلات، حبوبات، گوشت، شیر و فرآورده های آن و استفاده بسیار کم از روغن ها و چربی ها) همچنان وزن دلخواه خودتان را توأم با سلامتی کامل جسم و قدرت اندیشه و فکر حفظ نمایید.

البته توصیه دیگر ما این است که در راستای یک تغذیه مناسب، متعادل و متنوع افزایش حرکات بدنی موزون به صورت پیاده روی و ورزش های سبک و کششی را نیز در برنامه خود داشته باشید. در این خصوص اگر پیاده روی و ورزش های سبک را از فردا آغاز کنید و غذاهای مصرفی را متعادل سازید، دیری نخواهد پایید که شما از نتایج به دست آمده شگفت زده خواهید شد.

 

نتیجه داشتن اندام متناسب

افزایش صبر و تحمل شما نسبت به رخدادها به کاهش ابتلا شما به بیماریهای قلبی و عروقی

افزایش توان بدنی و قدرت یا دیگری و توان ذهنی شما

چشمگیر شدن اقدامات انجام شده توسط شما در تمام زمینه ها

ریشه کن شدن افسردگی های ناخواسته و از همه مهم تر به موازات همه این موارد تا ده سال آینده امکان حفظ وزن متناسب و اندام موزونی که دارید فراهم خواهد شد.

حال اگر در حال حاضر به علت عدم تحرک یا لذت جویی یا تغذیه غلط و استفاده بیش از حد از مواد انرژی زا مختلف، افزایش وزن پیدا کرده اید و از اندام خود رضایت ندارید و هر روز به ناچار لباس های شیک و گرانبهای گذشته را از رده خارج و از حضور در مراسم مختلف و جشن ها و مهمانی ها به علت خجالت از اندام فربه و هیکل درهم ریخته، خودداری می فرمایید و علاوه بر ابتلا به انواع بیماری ها، دچار اندوه و افسردگی نیز گردیده اید، و جهت رفع این حالات و پر کردن تنهایی های خود به خوردن بیشتر تنقلات روی می آورید و خودتان را در معرض خطرات بیشمار دیگری قرار می دهید، لازم است به این دور باطل و این سرگشتگی ها از این لحظه خاتمه بدهید.

اندام متناسب

از همین امروز تصمیم بگیرید و هم اکنون تمام تنقلات، شیرینی ها، چیپس، پفک، نوشابه، آجیل و تخمه را از دسترس خود دور نگه دارید چرا که فردا خیلی دیر است و باید علاج واقعه را قبل از وقوع کرد و توصیه های پیشگیرانه را به موقع به کار بست. حتم داریم که شما تواناتر از آن هستید که نتوانید ریزه خواری و ناخنک زدنهای خود را ترک کرده و سبک زندگی فعلی خود را تغییر بدهید. مطمئن باشید جوینده یابنده است و کافی است علاوه بر ترک عادات نامطلوب غذایی به یک اقدام ساده نیز دست بزنید.

یعنی در راستای دستیابی به یک وزن متعادل و اندام متناسب ضمن افزایش فعالیت بدنی فعلی خود،1000 تا 500 کیلو کالری از میزان انرژی روزانه و روزمره بکاهید تا بدین ترتیب وزن شما به طور مرتب با هر هفته نیم تا یک کیلو کاهش پیدا کرده و در چند ماه آینده خیلی از مشکلات فعلی شما به طور کلی برطرف شود و در مقابل سلامتی و نشاط جایگزین آنها گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *