درمان آرتروز با انواع ورزشهای آبی

در این مطلب از سایت مدل24 برای شما از خواص ورزشهای آبی برای بیماری آرتروز صحبت می کنیم. ورزشهای آبی برای بسیاری از بیماری های مربوط به ستون فقرات و کمر نیز مفید هستند. اگر از این عوارض رنج می برید پیشنهاد می شود حتما ما را در این مطلب همراهی کنید.

 

تمرین ورزشهای آبی برای آرتروز

ورزشهای آبی
در ابتدا کافی است که چند دقیقهای وقت خود را صرف اجرای هر یک از تمرین ها نمایید، بخاطر داشته باشید که در شروع تمرین چند دقیقه ای بدن خود را گرم کنید تا این ورزشهای آبی بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد.  تمرین باز کننده ی پاها از ورزشهای آبی : جلیقه شنا یا تیویی که اطراف نیم تنه ی شما را بگیرد، بپوشید. در محیط کم عمق استخر بایستید، با شماره یک پاهای خود را تا حد ممکن از هم باز کنید و با نوک انگشتان کف استخر را لمس نمایید. با شماره دو، پاها را به حالت اول برگردانید. تمرین را تکرار کنید، در حالی که پاهای شما کمی خم شده و حالت فنری دارد.  پارو زدن از ورزشهای آبی : در آب تظاهر کنید که دارید قایق می رانید، در این حالت با شماره یک، هر دو دستها را به حالت موازی قرار دهید. ( تا حد ممکن) روی سطح آب دراز کنید. با شماره دو، آرنج ها را خم کنید و به طوری که دستهای شما به طرف سینه جمع شوند. دوباره دست ها را دراز کنید و به پارو زدن ادامه دهید، این عمل را تکرار کنید.

 

برخی دیگر از ورزشهای آبی

ورزشهای آبی

بالا انداختن شانه ها از ورزشهای آبی : طوری که در عمق استخر قرار بگیرید که آب روی شانه را بپوشاند. با شماره یک، هر دو شانه های خود را به طرف گوشها بالا ببرید و تا چند شمارش نگاه دارد. با شماره دو، شانه ها را به حالت اول بازگردانیده استراحت کنید، سپس دوباره تکرار نمایید.دوران پاها یکی از ورزشهای آبی : با شماره یک، یکی از پاها را کمی بالا ببرید و در جهت حرکت عقربههای ساعت، دایره ای بزنید. با شماره دو، در جهت مخالف عقربه ها، همان پا را بچرخانید. سعی کنید پاها کاملا جدا از خط فرضی وسط بدن باشد و دوایر پاها با خط فرضی تماس پیدا نکند. در صورت نیاز یکی از دستها را به کنار استخر نگاهدارید. سپس با پای دیگر به تمرین ادامه دهید. عمل چند بار تکرار شود.  قدم آهسته در استخر: با توجه به قدم آهسته ی سربازها در خشکی، شما در قسمت کم عمق استخر قدم آهسته بروید، بدون آنکه بازوان و آرنج های شما خم شوند.

 

ادامه ی ورزشهای آبی برای آرتروز

ورزشهای آبی
خم کردن یک طرف بدن : در جای کم عمق استخر بایستید. با شماره یک، سرو گردن و یک دست خود را تا حد ممکن به سمت راست خم کنید، به طوری که کف دست شما به طرف پایین ران و زیر زانو را لمس کند. با شماره دو راست بایستید و تمرین را با طرف دیگر .بدن شروع کنید. این تمرین را چند بار تکرار کنید  دوچرخه سواری در آب با پوشیدن جلیقه شنا یا تیوب بادی، خود را در اب شناور کنید و تظاهر کنید که دارید دوچرخه سواری می کنید. با شمار یک، به جلو رکاب بزنید. با شماره دو، به عقب رکاب بزنید. این عمل را تکرار کنشد. راه انداختن و فعال کردن پاها از ورزشهای آبی: در کنار دیوار استخر بایستید و با پشت خود به کنار استخر تکیه کنید. در حالیکه با دست راست زیر ران خود را A گرفته اید، پای راست را ابتدا   مستقیم  بطرف سطح آب بالا ببرید. اکنون پای راست را به حالت اول برگردانید و با پای چپ تمرین را ادامه دهید. این تمرین را تکرار کنید.

 

منبع: https://model24.ir

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

بستن