خانه » سلامت » ساده ترین راهکارها برای کنترل دیابت
ساده ترین راهکارها برای کنترل دیابت

ساده ترین راهکارها برای کنترل دیابت

دیابت برای همه ی ما نامی آشنا است زیرا احتمالا یا خود ما یا حداقل یکی از نزدیکان یا آشناهای ما از این عارضه رنج می برند. بیماری دیابت بسیار پیچیده و مرموز به شمار می رود زیرا در صورت کنترل نشدن دیابت بقیه اعضای بدن نیز به درستی وضایف خود را انجام نداده و دچار مشکلات ثانویه خواهند شد. در حال حاضر پزشکان از وجود دونوع دیابت که یکی به انسولین وابسته است و نوع دوم وابسته به انسولین نمیباشد خبر می دهند. ما در این مطلب ما تلاش داریم که از تاثیر گیاهان در کنترل دیابت و تاثیرش بر بقیه فعالیت های بدن صحبت کنیم.

 

تاثیر گیاهان بر کنترل دیابت

کنترل دیابت

همراهان عزیز سایت مدل24: در این قسمت برای شما عزیزان چند نمونه از گیاهانی که در کنترل دیابت نقش موثر و مثبت دارند را معرفی می کنیم.اگر از این عارضه رانج می برید حتما این مقاله را بخوانید. لوبیا: مطالعات مختلف نشان داده اند که خوردن غذاهای غنی از فیبرهای محلول، مخصوصاً انواع لوبیا، مانع بالا رفتن قند خون بعد از غذا شده و پایین افتادن بعدی آن را به تأخیر می اندازد، و به این طریق میزان قند خون را نزدیک حد طبیعی نگاه می دارد. من اگر دیابت داشتم، مقادیر زیاد لوبیا و سوپ لوبیا می خوردم.

 

تاثیر کدو تلخ در کنترل دیابت

کنترل دیابت

این گیاه به خاطر توانایی قابل ملاحظهٔ آن در تنظیم قند خون بسیار مورد توجه قرار گرفته است. نخستین گزارش در سال های دههٔ ۱۹۶۰ در هندوستان منتشر شد، و از آن زمان تاکنون مطالعات مختلف تأثیر آن بردیابت را نشان داده اند. در یک بررسی، مصرف پنج گرم (حدود دو قاشق مرباخوری) گرد گیاه در روز قند خون را به میزان ۵۴ درصد پایین آورد. در یک تحقیق دیگر خوردن ۵۰ میلی لیتر (حدود یک چهارم فنجان) عصارهٔ گیاه قند خون را تا میزان ۲۰ درصد کاهش داد. دکتر ملوین ورباک، استاد روانپزشکی دانشگاه کالیفرنیا، و مایکل موری طبیعت درمانگر، نویسندگان کتاب تأثیرگیاهان بر بیماری ها، می گویند اگر عصارهٔ گیاه را دوست ندارید، خود آن را به عنوان مکمل غذا بخورید. یا با جوشاندن ۱۲۰ گرم خرد کردهٔ گیاه تازه در یک لیتر آب تا زمانی که حجم آن نصف شود، جوشانده درست کرده و روزی یک بار بخورید.

سیر و روغن هایاسیدهای چرب را در کنترل دیابت امتحان کنید

کنترل دیابت

سیر هم مانند پیاز توانایی قابل ملاحظه ای در کنترل قند خون دارد. سیر بیشتر بخورید چه به صورت خام، یا کمی پخته در غذا. روغن زیتون مهم ترین منبع اسیدهای چرب است. ولی اگر روغن زیتون دوست ندارد. می توانید اسید چرب اشباع نشده را از مکادامیا کسب کنید، که تا ۵۹ درصد غنی از آن است. از دیگر اسید چرب اشباع نشده آووکادو، پسته، بلادر، بادام زمینی، و شاهبلوط برزیلی هستند.

 

چای و برگ بو موثر در کنترل دیابت

کنترل دیابت

محققان هندی خاصیت ضدد یابتی جای سیاه را نشان داده اند. در چندین مطالعه، عصارهٔ چای سیاه سطح قند خون را به طور قابل ملاحظه ای در حیوانات آزمایشگاهی پایین آورد. با افزودن ادویه های کاهش دهندهٔ قند خون به چای، نوشیدنی انسولینی درست کنید. برگ بو و چاشنی های دیگر : یکی از گیاه درمانگرها در وزارت کشاورزی، دکتر ریچارد اندرسن نشان داد که مصرف فقط ۵۰۰ میلیگرم (حدود نصف قاشق مرباخوری) برگ بو باعث کارایی بیشتر انسولین در بدن می شود. برگهای این گیاه میزان قند خون را در حیوانات آزمایشگاهی پایین آورده اند. برخی از گیاه درمانگرها چند برگ بو را، همراه با دارچین، میخک، و زردچوبه، به سوپ لوبیا اضافه می کنند، که همهٔ این ها سطح قند خون را کنترل می کنند

 

منبع: https://model24.ir

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

تمامی حقوق محفوظ متعلق به سایت مدل 24 می باشد کپی برداری از مطالب تنها با درج لینک مستقیم منبع مجاز است.طراحی شده توسط پارس تمز