خانه » تغذیه » آشنایی با مزایای بی‌نظیر ماهی کاد
آشنایی با مزایای بی‌نظیر ماهی کاد

آشنایی با مزایای بی‌نظیر ماهی کاد

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

کاد یک نوع ماهی بوده که دارای مزایای بسیاری می‌باشد. ماهی کاد پروتئین بالایی داشته و چربی کمی دارد. این ماهی دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی بوده و به علت داشتن مواد مغذی برای سلامتی انسان بسیار مفید است. بهترین نوع طبخ این ماهی به صورت بخارپز، پخته یا کبابی می‌باشد. توجه داشته باشید که اکثر گونه‌های ماهی به خصوص ماهی‌های بزرگ، دارای جیوه هستند. مقدار زیاد جیوه می‌تواند سمی باشد، بنابراین بهتر است از مصرف بیش از حد آن جلوگیری شود، اما میزان کربن موجود در جیوه زیاد نیست و این بدان معناست که افراد می‌توانند ماهی کاد را با خیال راحت مصرف کنند.

ماهی کاد

معرفی مزایای خوردن ماهی کاد

ماهی کاد همانند سایر گونه‌های ماهی دارای مقدار زیادی از پروتئین طبیعی است. به عنوان مثال، هر 100 گرم ماهی کاد پخته حدود 20 گرم پروتئین دارد.

پروتئین: پروتئین بخش مهمی از هر رژیم غذایی محسوب شده و از ساختار، عملکرد و تنظیم سلول‌ها، بافت‌ها و اندام‌های بدن حمایت می‌کند. پروتئین حاوی اسید آمینه است و فرد باید برخی از این اسیدهای آمینه را از مواد غذایی به دست آورد، زیرا بدن قادر به ساختن آن‌ها نیست. به گزارش مجله اینترنتی مدل 24 ماهی کاد یک منبع خوب و سالم از پروتئین محسوب شده و در هر 100 گرم آن حدود 0.25 گرم چربی و 84 کالری وجود دارد. شواهد نشان می‌دهد که دریافت پروتئین از منابع سالم، می‌تواند طیف وسیعی از منافع مانند کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی را به همراه داشته باشد. خوردن مواد غذایی پروتئینی به صورت روزانه برای بدن حائز اهمیت است، زیرا بدن پروتئین را به نحوی متفاوت با سایر مواد مغذی مانند کربوهیدرات ذخیره می‌کند. آکادمی‌های ملی علوم، مهندسی و پزشکی، توصیه می‌کنند که بزرگسالان باید به ازای هر کیلوگرم از وزن خود حداقل 0.8 گرم پروتئین در رژیم غذایی روزانه خود داشته باشند.

اسد چرب امگا 3: میزان کم چربی ماهی کاد عمدتا از اسیدهای چرب امگا 3 تشکیل شده است و از آنجایی که بدن قادر به تولید اسیدهای چرب امگا 3 نمی‌باشد، بنابراین افراد باید آن را از رژیم غذایی دریافت کنند. اسیدهای چرب امگا 3 برای عملکرد سلول‌ها مهم هستند و به عملکرد سیستم‌ قلبی عروقی، غدد درون ریز و سیستم ایمنی کمک می‌کنند. ماهی کاد منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشد.

ماهی کاد

ویتامین‌ها: ماهی کاد منبع خوبی از ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین C ،A و E است، همچنین منبع عالی از ویتامین‌های B خصوصا ویتامین B6 و B12 محسوب می‌شود. ویتامین‌ها طیف وسیعی از توابع مهم در بدن را انجام می‌دهند و کمبود آن‌ها می‌تواند پیامدهای منفی بر روی سلامتی داشته باشد. برای مثال، ویتامین B6 برای فرآیندهای متابولیک و رشد مغز مهم است و ویتامین B12 از عصب و سلول‌های خونی پشتیبانی می‌کند، همچنین برای جلوگیری از برخی شرایط مانند کم خونی و حفظ سطح انرژی مهم است. ویتامین B12 بیشتر در محصولات حیوانی و ماهی وجود دارد. فرد می‌تواند سایر ویتامین‌های B را از منابع گیاهی و حیوانی به دست آورد. ماهی کاد شامل هر دو ویتامین B6 و B12‌ است.

مواد معدنی: ماهی کاد شامل مواد معدنی متعدد، از جمله فسفر، پتاسیم و سلنیوم است. پتاسیم از عضلات و سیستم عصبی پشتیبانی می‌کند، فسفر برای حفظ سلامت استخوان‌ها، تنظیم ضربان قلب و حفظ عملکرد کلیه ضرورت دارد و سلنیوم برای عملکرد تیروئید، تولید مثل، تولید DNA و سیستم ایمنی مهم است.

منبع: https://model24.ir/

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تمامی حقوق محفوظ متعلق به سایت مدل 24 می باشد کپی برداری از مطالب تنها با درج لینک مستقیم منبع مجاز است.طراحی شده توسط پارس تمز