خانه » سلامت » نسخه های خانگی و ساده برای درمان آرتروز
نسخه های خانگی و ساده برای درمان آرتروز

نسخه های خانگی و ساده برای درمان آرتروز

بیماری آرتروز بیماری است که به دلیل عوامل مختلف مثل افزایش سن یا تغذیه ناسالم ایجاد می شود. این بیماری باعث از بین رفتن غضروف ما بین مفاصل می شود و بسیار دردناک است. در این مطلب از سایت مدل24 برای شما از روش های درمان آرتروز به شکل طبیعی و خانگی صحبت می کنیم.با ما همراه باشید.

 

درمان آرتروز با روش های طبیعی

درمان آرتروز

برای درمان آرتروز ماساژ و  ورزشهای انفرادی بطور مرتب انجام شود.  سیگار کشیدن، گردش خون را محدود می کند و بیماری آرتریتی را تشدید میکند و مانع درمان آرتروز می شود.. مالش پوست موجب تحریک گردش خون می شود، شما می توانید با بورس کنف هر روز خود را مالش دهید این کار سلولهای مرده را از سطح پوست و در نتیجه به حذف مواد زاید و درمان آرتروز کمک می کند . حمام بخار نیز کمک مؤثر در بدرمان آرتروز خواهد داشت. قرار دادن روغن کرچک روی مفاصل در زمانی که ورم نداشسته باشد، ولی بعد از ورم بسیار عالی است. روغن کرچک را به طریق زیر تهیه کنید. 3 الی 5 قاشق سوپ خوری روغن کرچک را در یک ماهی تابه بریزید و آن را حرارت بدهید تا بجوشد و سپس در روی یک پارچه ی فلافل قرار دهید، تا تمام پارچه را بگیرد. پارچه را روی قسمت مورد نظر بگذارید و با یک ورقه ی پلاستیک بپوشانید و با یک تشک برقی آن را گرم کنید این حالت نیم تا یک ساعت نگاه داشته شود در صورتی که روغن کرچک نباشد، از روغن بادام زمینی استفاده کنید . پماد اکالیپتوس برای درمان آرتروز مناسب است این پماد را که محصولی غلیظ و سفت است، آن را گرم کرده و به بدن بمالید، چون این پماد هم برای آرتریت و هم برای آرتروز مفید است، اگر یک حوله ی گرم نیز روی آن قرار داده و گرم نگهدارید، بسیار مفید خواهد بود.

 

روش های طبیعی دیگر برای درمان آرتروز

درمان آرتروز

بور: استخوان ارتریتی کمتر از استخوان سالم بور دارد. با مصرف روزانه ۳ میلی گرم بور می توان از دست دادن ۱۱۷ میلی گرم کلسیم در روز، از طریق ادرار به ۹۶ میلی گرم کاهش داد. بور مادهای مغزی ضروری برای گیاهان است و توسط گیاهان از خاک جذب می شود. بهترین منبع بور شامل الو، بادام، کشسمش، تخم بزرگ، جعفری، خرما، سیب، هلو، فندوق و سبزی های نارنجی رنگ میباشد.  نوشیدن عصاره ی چغندر یا خوردن یک فنجان چغندر خرد شده ( چه خام و چه نیم پخته شده) بی نهایت برای تورم مفصل و درمان آرتروز مفید است، چغندر سرشار از پتاسیم بوده و اثر قلیا کنندگی دارد. این قلیایی بودن برای حمل کردن انواع گوناگون رسوبات نمکی روی سطوح مفصلی که در هنگام تورم مفصل اتفاق می افتد، مفید است . سرکه ی سیب: اگر یک قاشق غذاخوری آن همراه با یک قاشق چای خوری عسل در یک لیوان آب گرم در اول هر صبح خورده شود، مفید است افرادی که اضافه وزن ندارند می توانند عسل بیشتری مصرف کنند.  کرفس: ساقه و برگ کرفس برای تهیه سالاد و یا سوپ بسیار مفید است. عصارهای تازه آن با مقدار مساوی آب هویج نوشابه بسیار خوبی است که هنگام صبح و شب قبل از غذا میل شود، باعث تجزیه رسوبات کلسیم، روی سطح مفصل ها می شود. بعضی مواقع عصاره ی خیار می تواند جایگزین عصاره ی کرفس باشد.  ماش سبز برای درمان آرتروز : سوپی که با یک مشت ماش سبز و ۳-۲ حبه سیر خرد شده درست شده باشد یک درمان فصلی مناسب جهت درد مفاصل است. اگر دو بار در روز، هر بار یک فنجان مصرف شود. برای برخی از دردهای مفصلی مفید است.

 

نسخه های طبیعی برای درمان آرتروز

درمان آرتروز

اگر برگ های شنبلیله در شیر نارگیل با مقداری سیر پخته شود، ترکیباتی برای جلوگیری از بدتر شدن درد مفاصل بسیار مفید است. مقادیر مساوی از پودر زنجبیل خشک شده و پودر زیره و به اندازه  مجموع انها، پودر فلفل سیاه را آسیاب کرده و یک قاشق چایخوری از این مخلوط را سه مرتبه در روز دم کرده و میل کنید، این مخلوط خواص ضد درد، ضد التهاب دارد. برای درمان آرتروز نصف قاشق چایخوری روغن کرچک در یک فنجان شیر، ۳-۲ مرتبه در روز میل شود. رودهه ا را پاک نگه می دارد، مقدار کمی هم اهل سبز پودر شده به اضافه شکر اضافه کنید. اگر مصرف شود، بسیار مفید خواهد بود.نکته مهم در درمان آرتروز این است که وزن کمتر، درد کمتر: وقتی انسان مقدار قابل مقایسه ای وزن کم می کند، بطور معجزه آسایی، بهبودی حاصل می شود. اضافه وزن عامل بسیار مهمی در بیماری ارتریت می باشد، چون اضافه وزن موجب فشار بیشتری، روی مفاصل دردناک میگردد. به جای رژیم غذایی در عادات خوردن غذای خود، تجدید نظر کنید. سعی کنید آهسته غذا بخورید تا گرسنگی شما زودتر رفع شود. اگر می خواهید وزن کم کنید، ورزش را انتخاب کنید نه رژیم غذایی، وزن کم کنید و بجای ان به سالهای عمرتان بیفزایید..  ورزش نسخه ای است عالی و در خور تحسین، تمرینهای ورزشی قادر است، سفتی عضلات و درد را از شما دور کند و حرکات مفاصل را دوباره به شما بازگرداند. ورزش درد را میکشد و نیرو دهنده بوده و شما را باریک اندام و خوش ترکیب می کند. استخوان ها را محکم و ضخیم می کند. ورزش یاد آوری روزهای قشنگ کودکی و نوجوانی است. از جمله تمریناتی راجع به ورزش التهاب مفاصل، فعالیت های هوازی، کششی یا انعطاف پذیری، تقویتی که از تحلیل رفتن ماهیچه ها، جلوگیری کرده و موجب بالا رفتن توان و سلامت قلب و عروق و تسهیل حرکت مفاصل می شود، منظور گردیده است.

 

منبع: https://model24.ir

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

تمامی حقوق محفوظ متعلق به سایت مدل 24 می باشد کپی برداری از مطالب تنها با درج لینک مستقیم منبع مجاز است.طراحی شده توسط پارس تمز