خانه » سلامت » نکات موفقیت آمیز در انواع تنفس و سلامتی
نکات موفقیت آمیز در انواع تنفس و سلامتی

نکات موفقیت آمیز در انواع تنفس و سلامتی

تنفس عملی بسیار مهم و حیاتی در بدن ما انسانها است. اگر کیفیت تنفس خوب و درست باشد بسیاری از اعمال حرکتی و کارکرد اعضای دیگر بدن به درستی انجام می پذیرد. به همین دلیل در این مطلب از سایت مدل24 برای شما از انواع تنفس و کیفیت آنها صحبت می کنیم. با ما همراه باشید عزیزان.

 تنفس با شکم و مواد ترشحی داخلی یکی از انواع تنفس

انواع تنفس

همانطور که در عنوان هم معلوم است تنفس شکمی از  انواع تنفس است. در تنفس با شکم، پروستاگلاندین ها ، مواد ترشحی داخلی موادی که مشابه مرفین می باشند. به اندازه زیاد ترشح می شوند، در پزشکی برای درمان سکته های قلبی و مغزی مورد استفاده قرار می گیرند. این مواد ترشحی به عللی که روشن نیست با تراکم زیاد در بخش تحتانی شش ها جمع می شوند. زمانیکه در تنفس با شکم، پرده ی دیافراگم را بالا و پایین می بریم، این مواد از سلولها به درون رگ های خونی لنفاوی داده میشوند، پروستاگلاندین ها سبب می شوند که خون بهتر جریان پیدا کند. انها بر تپش نامنظم قلب تاثیر سودمند دارند و از این ها گذشته، به درمان تنگی نفس، بیماری های قلبی و فشار خون بالا کمک می کنند. کسی که تنفس عمیقی را با جدیت و مداومت انجام بدهد، پیوسته پروستاگلاندین کافی تولید می کند. از آنجا که این مواد باعث حل شدن سموم میشوند و جریان خون را سهل تر می کنند. اگر به فن تنفس با شکم عمل کنید امواج مغزمان به گونه یی شگفت انگیز به امواج եւ تبدیل میشوند. اگر در این حال به آزمایش و تجزیه خون اقدام کنیم، خواهیم دید که در مغز اندر فین ترشح شده است.

 

تاثیر اکسیژن در انواع تنفس

انواع تنفس
آنچه مغز بیشتر از هر چیز دیگر لازم دارد، اکسیژن است. این اکسیژن باید از راه شش ها به مغز برسد و در انواع تنفس قابل اهمیت است . اگر سلولهای مغز با اکسیژن کافی تغذیه شوند. مشکلی وجود نخواهد داشت و روند پیری آهسته تر خواهد بود، بهترین راه تقویت سلول های مغز و طولانی کردن عمرشان، بهتر از درست اندیشیدن و درست نفس کشیدن نیست. سلولهای مغز دو برابر سلولهای بدن، نزدیک به هفت برابر بیشتر اکسیژن مصرف می کنند.

تنفس با شکم یکی از انواع تنفس ،روده را باز می کند

انواع تنفس

برای رسیدن به این هدف، هیچ راه دیگری به جز افزایش فشار شکم وجود ندارد. تنفس با شکم سبب می شود که خون غلیظ از حرکت بازمانده، بهتر به جریان بیفتد و آنگاه مواد هضم شده در روده و تازه ی موجود در خون به همه ی سلولهای بدن منتقل می شود و وقتی به تمام بدن اکسیژن و مواد غذایی تازه برسد، بدن پیوسته و خود به خود سالمتر می شود. این نوع یکی از بهترین انواع تنفس ایت . راست نگه داشتن قامت از نظر تنفسی، اهمیت بسیار زیادی دارد در واقع فنون تنفسی و روش های بی شماری برای تندرستی وجود دارد که در آنها راست نگه داشتن قامت به شدت مورد توجه و تاکید است. اگر آدم درست تنفس کند، بدن خود به خود به حالت درست در می اید و حالت خوب و درست بدن سبب می شود که اندیشه و رفتار به سوی مثبت اندیشی تغییر جهت دهد، حالت و رفتار مثبت، ماهیت و ذات اصلی ادمی است.

 

اهمیت اکسیژن و مدیتیشن در انواع تنفس و سلامتی

انواع تنفس

اکسیژن به گونه یی برابر در اختیار همه کس قرار دارد، قدرت فکر نیز به همه ی ما داده شده است، در حال حاضر تفاوت بین افراد، تنها در این است که بعضی از آنها تاثیر عظیم این نیروها (اکسیژن و فکر ) و روش ها را میدانند. ولی متأسفانه افراد دیگر هنوز بر آنها آگاهی ندارند. نیروی اندیشه، قدرتی عظیم است، افزون بر این درست اندیشیدن، طرز فکر درست در زندگی، به عنوان بخشی از فن تنفسی هر فرد بوده و تأثیر زیادی بر تندرستی دارد. نیروی اندیشه بخشی از نیروی بیکران جهان هستی را تشکیل میدهد. هنگامی که مریض می شویم، نیروی درمان در درون وجود خودمان و در دسترس قرار دارد و این نیرو بیکران است. تجسم و تصور یعنی نیروی اندیشه نیز موهبتی است که همگان آن را دارا هستیم، اگر شما نیز تنها بخشی ناچیز از این نیروی بیکران را به کار بگیرید. درمان بیماری ها و نیز جوان کردن خویش در سن بالا و یا در هر سنی سهل و آسان خواهید یافت. روش درست اندیشیدن و درست نفس کشیدن فنی است که جلوهگری کامل این نیروها را ممکن و تندرستی بزرگ را در وجودمان بیدار می کند، این روشی است که به وسیله ی آن همه کس می توانند به تندرستی و عمر طولانی برسند، بنابراین اقدام اساسی پیشگیرانه اینست که با رسانیدن اکسیژن، سلول ها از درون تقویت می شوند.  اکسیژن، بهترین عامل تنش زدا: اکسیژن استراحت و تنش زدایی بی مانندی را فراهم می آورد و همین اکسیژن که در این کره ی خاکی در همه جا و برای همه کسی به مقدار برابر وجود دارد، یگانه عنصری است که سلامت، سعادت و عمر طولانی را به شما میبخشد، این عنصر شگفت انگیز را جهان هستی به ما هدیه کرده است تا تندرستی مان امکان پذیر شود.

ریه های ما به تدریج انعطاف خود را از دست می دهند و نمی توانند به خوبی منبسط شوند، قفسه ی سینه نیز انعطاف خود را از دست میدهد. به همین دلایل ریه های ما محدود می شوند و در این صورت گنجایش آنها بواسطه انباشتگی مواد سمی کم می شوند، چون دیگر نمی توانند حداکثر کارایی خود را داشته باشند و رفته رفته سطح آنها کاهش مییابد. پیری از همه ی بیماریها خطرناک تر است. زیرا در طی سالیان عمر به تدریج به انسانی نزدیک می شویم تا اینکه نتوانیم وجود آن را انکار کنیم، مسلم است که هر نوع تمرین جسمی به ریه ها کمک می کند، برای این که ریه ها را مجبور به فعالیت بیشتر می کند، آنها را از هوا پر می کند و بنابراین انقباض و انبساط بیشتری را سبب می گردد هر چه تنفس کامل تر انجام گیرد، نیروی حیات بخش انرژی ( چی ) بیشتر وارد بدن می شود. هرگاه تنفسی ناقص انجام دهید به معنای ان است که شما نیمه جان هستید. می توانید بیاموزید که همراه با “مدیتیشن ” انفعالی یا پویا به طور کامل تنفس کنید.

 

منبع:https://model24.ir

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

تمامی حقوق محفوظ متعلق به سایت مدل 24 می باشد کپی برداری از مطالب تنها با درج لینک مستقیم منبع مجاز است.طراحی شده توسط پارس تمز