ورزش های مفید و ساده برای تقویت زانو

در این مطلب از سایت مدل24 می خواهیم از تقویت زانو با ورزشهای ساده برای شما صحبت کنیم. درد زانو هم به صورت ارثی است و هم حاصل پشت میز نشینی و تحرک کم است. برای داشتن زانوهای سالم تر و تقویت زانو خود با ما در این مطلب همراه باشید.

حرکت هایی در تقویت زانو

تقویت زانو
بهترین راه برای دستیابی به انعطاف ماهیچه هایی که حرکات باز و بسته شدن زانو را کنترل می کنند و تقویت زانو، حرکت های مناسبی است که سلامتی مفصل های بارکشی زانو را به بهترین وجه تضمین می کنند. این تمرینات به ترتیب توضیح داده می شوند: تقویت زانو با تمرین زانو به سینه: ابتدا به پشت دراز بکشید، زانوها خمیده و کف پاها روی زمین قرار بگیرند و بازوها در دوطرف بدن قرار بگیرند. مراحل تمرین: الف) زانوی راست را با دو دستان میتوانید به طرف سینه بکشید و با شماره ۱ تا ۹ نگه دارید. ب) پا را راست کرده و آن را تکان دهید تا ماهیچه های پا شل شوند. ج) پا را به حالت اول برگردانید. د) با پای چپ همان حرکات را انجام دهید و تکرار نمایید.

تقویت زانو با  صاف کردن زانو با فشار: نوع کششی

تقویت زانو
مراحل تمرین: الف) به پشت بخوابید، در حالی که زانوها خمیده باشند. ب) پای چپ را راست کنید، بطوری که با تمام درازا روی زمین قرار گیرد. ج) به وضعیت شروع باز گردید. د) این حرکت را با پای راست انجام دهید، تکرار نمایید. تقویت زانو با  پرتاب زانو: به پشت دراز کشیده و زانوها را خم، کنید بطوری که کف پاها .روی زمین قرار گیرند  :مراحل تمرین الف) پای چپ را به طرف سینه کشیده و آن را بصورت عمودی به سمت بالا ببرید، به طوری که کف پای چپ رو به سقف باشد. در این حالت دوباره زانوی چپ را خم کنید و به سینه نزدیک کنید. ب) این بار زانوی چپ را با حرکتی به بیرون طوری راست کنید که گویی میخواهید چیزی را با لگد از خود برانید. ج) زانوی چپ را خم کنید و دوباره آن را صاف کنید. د) این حرکات را با زانوی راست انجام دهید.

 

تقویت زانو با خمش صندلی: نوع حرکت کششی و تقویتی

تقویت زانو

وضعیت شروع: در روی یک صندلی، صاف بنشینید. مراحل حرکت: الف) زانوی راست را تا جایی که امکان دارد، خم کنید، بطوری که پایتان تا زیر صندلی قرار گیرد. ب) پا را به وضعیت اول برگردانید. ج) همین حرکت را با پای چپ انجام دهید. د) برای تقویت زانوها، پاها را یک به یک، طوری خم کنید که پایتان تا زیر صندلی و درست تا زیر محلی که نشسته اید، برسد. همه ی حرکت ها را چندین بار به ارامی انجام د هید. تقویت زانو با بلند کردن پا به حالت نشسته: نوع حرکت: کششی و تقویتی وضعیت شروع: در روی یک صندلی بصورت راست و قائم بنشینید و در این حالت کف پاها را روی زمین قرار دهید. مراحل حرکت الف) پای چپ را در روبروی خود بالا اورده تا راست شود. .ب) پای چپ را به آرامی به حالت اول برگردانید ج) همین حرکت را با پای راست انجام دهید. این حرکات را چندین بار به ارامی با هر دو پا انجام دهید.
تقویت زانوها:  یک نوار کشی را به صورت حلقه در آورده، یک طرف آن را به یکی از پاهای جلوی صندلی و طرف دیگر آن را به پای خود حلقه کنید. نوار کشی را چند سانتیمتر بالای قوزک پا قرار دهید. زمانی که پای خود را بالا می آورید، زانویی که بالا آورده می شود موجب تقویت و محکم بودن آن پا میگردد. هر بار که پا به بالا اورده میشود تا عدد ۵ شمارش کنید، سپس استراحت دهید. این عمل را با پای دیگر نیز انجام دهید.

 

منبع: https://model24.ir

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

بهترین متخصص ارتودنسی در تهران زعفران مرغوب ارتودنسی تهران فیزوتراپی لاله دکتر سهرابی جراح بینی اصفهان عمل بینی کلینیک کاشت مو سیب سرخ مشاوره روانشناسی میم کلینیک دیسک کمر امید متخصص دیسک کمر دکتر فلاح
بستن